Raport zestawiający maj 2018 z 2019 plasuje Fortnite jako lidera przychodów jedynie na konsolach.

Nic (poza League of Legends, jak się okazuje) nie trwa wiecznie – Fortnite zaliczyło 38% spadek przychodów w porównaniu z majem ubiegłego roku, donosi SuperData. I choć gra zaczęła właśnie swój 9. sezon, sprzedając tym samym nową przepustkę sezonową i podbijając przychody w stosunku do kwietnia 2019, wygląda, że jej najlepsza era może powoli dobiegać końca… choć jednocześnie jest to część większego trendu, w ramach którego wydatki graczy na całym rynku skurczyły się rok do roku o 4%, a na rynku mobilnym o 6%.

Według rankingu SuperData w maju na PC rządziło League of Legends, a w top 3 znajdywały się jeszcze dwa popularne w Chinach tytuły – Dungeon Fighter Online i Fantasy Westward Journey Online II. Za nimi na czwartym miejscu Crossfire, a Fortnite na piątym. Co ciekawe, jedyną nie sieciową grą w top 10 było Total War: Three Kingdoms, wyprzedzając World of Tanks, The Division 2, Overwatcha i Dotę 2. Fortnite dominowało pod względem zysków na konsolach, wyprzedzając między innymi Fifę 19 (której przychody z Ultimate Team zauważalnie spadły) i Mortal Kombat 11, natomiast na rynku mobilnym gra Epic Games nie zmieściła się nawet w pierwszej dziesiątce.