Kolejna para zwiastunów filmowych gry skupia się na prezentacji rozgrywki i mechanik Project Downfall. Malownicze rozrywanie dwuwymiarowych przeciwników, wykrwawianie kartonowych zwłok, dziesiątki metod na dobicie przeciwnika, zależne od kalibru, broni, dostępnych wokół przedmiotów. W skrócie: MGP Studios szykuje boomer shootera w oprawie z neonów z obowiązkowym slow motion (napędzany pigułami).

Project Downfall tylko na pierwszy rzut oka to brutalny boomer shooter. Owszem – gra jest brutalna, owszem – czerpie pełnymi garściami z estetyki FPS-ów lat 90., jednak jednocześnie oferuje maxpayne’owy tryb slow motion, neonowo-psychodeliczną otoczkę i opowieść o wściekłości i zemście, na styl Johna Wicka i Upadku.

Gra wymusi na nas wydobycie najgłębszych pokładów refleksu i błyskawicznego podejmowania trafnych decyzji (wraz z przewidywaniem ich konsekwencji) – błyskawiczne potyczki to nie tylko żonglowanie bronią i gadżetami, ale również strategia sprowadzająca się do wyboru kolejności eliminowanych przeciwników i doboru osłon dostępnych na mapie. Fabuła ma rozgałęziać się otwierając przed nami kolejne ścieżki (łącznie 12 zakończeń), a same mapy mają być niczym dynamiczne zmieniające się łamigłówki.  Również świat będzie reagował na nasze poczynania, zgodnie z zaszytym w grze Systemem Poczytalności, związanym z poziomem nafaszerowania pigułami (co wyjaśnia psychodeliczną oprawę graficzną).

Obecnie dostępna wersja Early Access zawiera nowe nowe wątki fabularne, combosy, znajdźki, poziomy i poprawioną SI najbardziej wymagających wrogów, co ma sprawić, że każdy z nich będzie stosował odmienne taktyki walki, obejmujące m.in. otaczanie przeciwnika, korzystanie z osłon, śledzenie i… taktyczny odwrót.

W grze uwzględniono również powiązany z wymyślnością formy zabójstw system wykrwawiania przeciwnika. Im bardziej się postaramy, tym większe widowisko ulane z krwi wroga zobaczymy. Uwaga, istotne w tym przypadku jest także to, w jaką cześć ciała trafimy. Spodziewajcie się odstrzelonych kończyn, wylewki z jelit i krwawych finisherów. Te ostatnie umożliwiają rozrywanie przeciwników na strzępy, dziurkowanie jak sera, szatkowanie na części oraz rozcinanie na pół (zależnie od dobranej broni i jej kalibru). Wśród nowych poziomów zobaczymy także nawiązania do Hitmana i Traditions of the Trade. Pojawiły się również nowe utwory towarzyszące rozgrywce, które już możemy przesłuchać w tym miejscu.

Project Downfall do 19 lipca w wersji Early Access dostępny jest z 30-procentową zniżką na Steamie. Docelowo tytuł pojawi się również na platformach Xbox One oraz Nintendo Switch. Nie znamy daty wydania finalnej wersji gry.