Stworzone na potrzeby VRu rozwiązania mogą wzbogacić konstrukcję jednego ze steamowych urządzeń do gier.

W grudniu 2018 roku Valve opatentowało nową wersję swojego Steam Controlera, dając znak, że firma nie porzuciła całkowicie swojego nietypowego, ale całkiem wszechstronnego pada do gier. Sam patent nie wnosi przesadnie dużo, bo choć w opisie pojawiają się cztery czujniki nacisku na spodzie urządzenia, wiele patentów nigdy nie wykracza poza prototyp i nie znajduje zastosowania w prawdziwym życiu. W tym wypadku jednak włodarze Steama poszli o krok dalej, bo youtuber o pseudonimie Critical Input znalazł w plikach platformy informacje sugerujące, że urządzenie jest obecnie testowane, do tego może wykorzystywać czujniki nacisku (obecne w kontrolerach Knuckles z Valve Index) zarówno na spodnich przyciskach, ale też wierzchnich touchpadach, potencjalnie zwiększając ich użyteczność.

Pod koniec filmu Critical Input wspomina też o próbach zaimplementowania obsługi joy conów z Nintendo Switch, która sprawiła ponoć sporo problemów przez fakt, że jeden gracz może efektywnie korzystać z dwóch osobnych urządzeń do sterowania grą. Także w tej kwestii poczyniono pewne postępy, przytaczane bowiem przez youtubera pliki pokazują instrukcje do sterowania małymi padami.