Opowiada nam historię Fenyx, zapomnianego bohatera lub bohaterki.

Zapowiedź Gods & Monsters podczas konferencji Ubisoftu na tegorocznym E3 została wrzucona niemal od niechcenia – pod sam koniec pokazu dostaliśmy minutowy zwiastun gry, pozbawiony jakiegokolwiek szerszego komentarza poza zapowiedzią, że mamy do czynienia z dziełem twórców Assassin’s Creed Odyssey. Całość wyglądała ładnie, jednak brak kontekstu poza grecką mitologią sprawiał, że ciężko było wykazać jakiekolwiek zainteresowanie czy entuzjazm.

Teraz wiemy więcej. Gods & Monsters to mitologiczna przygoda, którą Homer opowiada swoim wnuczkom. Skupia się na Fenyx, postaci, którą, jak informuje wpis na blogu Ubisoftu, będziemy mogli w pełni spersonalizować i dostosować do naszych preferencji, przemierzającą świat pełen harpii, meduz i innego wymyślonego przez starożytnych Greków tałatajstwa. Narracja zdaje się odgrywać tu spore znaczenie, bowiem wnuki mają opowiadającemu przerywać, przeszkadzać, a nawet go poprawiać, co sugeruje, że sama formuła będzie podporządkowana temu, co wysnuje bajarz.

Całość zdaje się przypominać nieco Breath of the Wild pod względem kolorystyki i przedstawienia postaci, co absolutnie nie jest wadą – bajkowa stylizacja stanowi ciekawą alternatywę dla większości dużych produkcji Ubisoftu, które starają się być realistyczne i poważne. Premierę Gods & Monsters zapowiedziano na 25 lutego 2020, czyli wtedy, co praktycznie wszystkie gry, na które czekamy. Początek przyszłego roku będzie przytłaczający.