Gra niemieckiego studia Moi Rai Games, która łączy w sobie elementy Pokémonów, Metroidvanii, a na pierwszy rzut oka przypomina… Terrarię właśnie wylądowała w serwisie Steam jako produkt wczesnego dostępu. Na premierę finalnej wersji jeszcze trochę poczekamy, prawdopodobnie do końca 2020 roku.

Wydawcą  gry niezależnego studia Moi Rai Games jest Team17, który wyraźnie dostrzegł potencjał kryjący się w tej barwnej, dwuwymiarowej grze, łączącej w zgrabnych proporcjach elementy zręcznościowe z taktycznymi, turowymi walkami (rozgrywanymi w układzie 3 na 3 przeciwników).

Eksploracja świata gry w stylu dwuwymiarowej zręcznościówki ma na celu odnalezienie tytułowych potworków, których specyficzne umiejętności (wraz z drzewkiem rozwoju) sprawdzą się w walce, co upodabnia Monster Sancturay do Pokémonów. Gra, której początki datowane są na 2015 rok początkowo rozwijana była jako projekt tworzony w wolnym czasie, w zeszłym roku prace nad Monster Sancturay ruszyły pełną parą. Denis Sinner, pełniący w Moi Rai Games rolę programisty, projektanta, kompozytora i artysty, wcześniej pracował przy takich grach, jak Tropico oraz Might & Magic.