Istnieje wiele trendów współczesnego gamedevu, które nakładają na tworzone podczas game jamów oraz komercyjnych produkcji ścisłe ograniczenia formalne.

Oczywiście zawsze można sięgnąć po pierwowzór – prawdziwą maszynę – i spróbować swoich sił, mierząc się z rzeczywistym sprzętem, ale niekiedy, przy limicie czasowym, warto zaryzykować formułę, która nawiązuje do realnego sprzętu lub wymusza pewne ograniczenia. Tak bywa z grami tworzonymi na PICO-8, podobnie prezentują się efekty 8-bitowych game jamów. Co powiecie jednak na gry, które stylem graficznym nawiązują do… leciwej Nokii 3310. Dwa kolory (tylko dwa, nie ma odcieni jak w Game Boyu) – jeden ciemnozielony, drugi jasno zielony, rozdzielczość, która wymusza na twórcy umiejętne stawianie monochromatycznych pikseli: 84×48. I monofoniczna, grana na jednym dźwiękiem, oprawa audio. Maksymalnie 12 przycisków sterujących – tyle ile w Nokii 3310.

Trzecia edycja Nokia 3310 Jam wyrosła na poważny konkurs rozgrywany na łamach serwisu itch.io. Komplet prac, wraz z najlepszymi z nich, wyłonionymi podczas głosowania w serwisie, które odbyło się w dniach 1-8 lutego, można odnaleźć w tym miejscu. Poprzednie edycje Nokia 3310 Jam zaowocowały 136 zgłoszonymi grami w Nokia 3310 Jam 2 oraz 77 grami (w 2019 roku, podczas pierwszej edycji konkursu).