Najważniejsze chyba wieści z Inside Xbox 2018.

Plotki o tym, że Microsoft jest w końcowych fazach zakupu Obsidian krążyły już jakiś czas temu, ale obie firmy nie chciały zbytnio o tym mówić… na wczorajszym Inside Xbox 2018 w Mexico City Microsoft przyznał się jednak wreszcie, że faktycznie kupił twórców Pillars of Eternity i drugich części wielu znanych RPG… a także inXile, firma kojarzona jako niemal siostrzane niezależne studio Obsidianu. Obie firmy specjalizują się w klasycznych RPGach, stanowią więc dość ciekawy dodatek do puli studiów Microsoftu, szczególnie po zamknięciu Lionhead i skasowaniu ostatniego Fable.

Zakup inXile jest szczególnie ciekawy w kontekście ostatnich przebąkiwań Briana Fargo na Twitterze, który obiecywał, że jeśli Bard’s Tale IV odniesie wystarczająco duży sukces zamierza odkupić prawa do założonego przez siebie lata temu wydawcy – z jednej strony wydaje się, że szanse na to spadły do zera, z drugiej w katalogu Interplay jest bardzo dużo klasycznych tytułów, które z pomocą Microsoftu mogłyby dostać nowe życie. Dla Obsidianu zakup ten jest prawdopodobnie ratunkiem, bo po bardzo kiepskiej sprzedaży Pillars of Eternity II mówi się, że firma nie znajduje się w najlepszej sytuacji finansowej. Plotki 0 kiepskim zarządzaniu firmą i problemach z tym związanych także nie pomogły ogólnej sytuacji ojców Tyranny czy Fallouta: New Vegas.

Microsoft przekonuje, że studia zachowają niezależność, podobnie jak nabyte wcześniej Ninja Theory, twórcy Hellblade: Senua’s Sacrifice. Informacje o przejęciu obu studiów nie wiązały się z ogłoszeniami nowych tytułów, ciężko więc powiedzieć, czy Microsoft pozwoli im kontynuować bieżące projekty czy wykorzysta specjalistów od narracji na przykład do odbudowy marki Fable, która została zawieszona wraz z Lionhead.