Nie ma zbyt wielu gier, które rozwijałyby bazowy pomysł rozgrywki w obronę warowni o nowe idee. Wygląda jednak na to, że w rysunkowej oprawie graficznej Lesson Learned nie tylko udało się upchnąć krowi level (a przynajmniej coś, co go przypomina), ale i kilka ciekawych zmian w mechanice rozgrywki.

Po pierwsze – Lesson Learned stawia na rozgrywkę w kooperacji. Po drugie – oprócz typowego budowania umocnień i machin defensywnych będzie też szansa na zbieranie zasobów oraz wytwarzanie przedmiotów plus odrobina strategii związanej z zarządzaniem sługam. Co daje nadzieję na to, że w 2022 roku zagramy w coś intrygującego.

Fabularnie Lesson Learned nawiązuje do przygód Billa i Teda – słowem zostaniemy zabrani w podróż przez historię i postawieniu w obliczu walki ze zwierzętami (odzianymi w stroje wojowników) i inne zaskakujące przemiany ludzi (historycznych postaci, wśród nich: jaskiniowcy, rzymscy legioniści, średniowieczni rycerze, królewska armia francuska i naziści) w zwierzaki. Wszystko to ponoć zemsta za niezbyt uważnie słuchanie lekcji historii. Rozgrywkę będziemy mogli prowadzić samodzielnie lub w kooperacji. Celem na każdym z poziomów jest uratowanie uczniów, którzy utknęli w tej dziwacznej rzeczywistości i skorzystanie z ich pomocy w drodze powrotnej do domu, wiodącej przez sześć światów.

Lesson Learned tworzy studio MadGamesmith. W 2022 roku tytuł zostanie wydany na PC (Steam), następnie na konsolach przez Gaming Factory.