Dziś na GOG-u  i Steamie debiutuje prześliczna, poskładana z dużych pikseli gra przygodowa niemieckiego studia DigiTales Interactive.

Jeszcze przed premierą doczekała się wielu branżowych nagród (m.in. najlepszy prototyp w Game Award Saar, drugie miejsce w kategorii Najlepsza gra na Indie Game Fest 2019), teraz na własnych ekranach będziemy mogli przekonać się, czy warto było czekać. W tle tej detektywistyczne, pikselartowej przygody odzianej w szaty noir SF odnajdziemy mechanizm dynamicznych dialogów, w których opcje wybieramy pod presją czasu, co niewątpliwie skłania do szybkiego czytania i równie błyskawicznego podejmowania decyzji.

W Lacunie gracze przywdziewają wiecznie przemoczony płaszcz przedwcześnie posiwiałego agenta Centralnego Departamentu Śledczego (CDI) Neila Conrada, który stara się rozwikłać jedną z największych tajemnic w swojej karierze. Nie będzie łatwo, bo twórcy obiecują nam złożony system dialogów pełnych rozgałęzień, bogaty wachlarz NPC i wiele unikalnych zakończeń. Sam Neil nie może nikomu ufać, kierując się instynktem śledczego wspartym przez dedukcję i umiejętne zbieranie informacji. Odpowiedzi na pytania i rozrzucone po świecie gry wskazówki mają go ostatecznie doprowadzić do sedna pewnego spisku.

„Lacuna to ekscytująca tajemnica, która zawiera wszystko, co gracze kochają w gatunku noir i stylistyce science-fiction, jednocześnie wynosząc gry point and click na współczesny poziom dla graczy poszukujących czegoś świeżego. Gracze pokochali prolog i cieszymy się, że w końcu możemy dać im szansę dotarcia do sedna tajemnicy!” – Stefan Marcinek, dyrektor generalny Assemble Entertainment

„Lacuna to nasz debiutancki tytuł i nie możemy uwierzyć, że jest naprawdę skończony! Włożyliśmy w niego naszą pasję, która towarzyszy nam od czasów uniwersyteckich i cieszymy się, że możemy wreszcie podzielić się grą ze światem i obserwować, jakie decyzje podejmą gracze. Wierzymy, że gry są najlepszym środkiem przekazu do opowiadania wciągającej i przejmującej historii i mamy nadzieję, że dokładnie to uzyskasz dzięki Lacunie.” – Jasmin Pfeiffer i Julian Colbus, współzałożyciele DigiTales Interactive

Lacuna ma być współczesne podejście do klasycznej formuły przygodówek point and click, eliminując z gry uciążliwe mechanizmy, takie jak powtarzanie opcji dialogowych, sprzeczne z intuicją łamigłówki, zabawy w polowanie na piksele i przerywające przerwy w historii. Zamiast tego gra wykorzystuje WASD i kontrolery, oferuje stałe zmiany fabuły oparte na wyborach gracza, tajemnice fabularne, opcjonalne elementy interaktywne, wiele zakończeń i złożoną historię, która obraca się wokół działań gracza.

W fabule początkowo zetkniemy się z pozornie prostym śledztwem skupionym na morderstwie, które okaże się zaledwie wierzchołkiem góry lodowej spisku, ponieważ jedna śmierć prowadzi do drugiej, a liczba ofiar zaczyna rosnąć. Rozmowy z wieloma postaciami niezależnymi odsłaniają rozbudowany system dialogowy, w którym każda interakcja może ujawnić coś nowego. Wybory mają konsekwencje: to, co mówią i robią gracze wpłynie na stale ewoluującą historię, która zmusza do podejmowania trudnych decyzji i ponoszenia ich konsekwencji. Dzięki wielu unikalnym zakończeniom doświadczenie każdego z graczy ma być unikalne, a wnioski na koniec śledztwa będą się różnić w zależności od kroków i decyzji, które podejmą po drodze.

Lacuna debiutuje dziś na PC w serwisach GOG i Steam z 15-procentową zniżką przez pierwszy tydzień sprzedaży. Dodatkowe wpływy z droższych edycji Save The World zasilą fundusz Go Give One założonych przez WHO, który ma na celu zbierać darowizny na szczepionki przeciw Covid-19 dla uboższych państw. Na Steamie dostępne jest również demo gry.