Niemiecki dystrybutor uznał, że najwyższy czas uruchomić biuro nad Wisłą. Sama nazwa tej firmy być może graczom zbyt wiele nie mówi, ale gdy zajrzymy za kulisy, wszystko stanie się jasne.

Koch Media zostało założone w 1994 roku w Niemczech jako firma zajmująca się dystrybucją i produkcją mediów. Nie tylko gier wideo, jak się czasem uważa, lecz również filmy, oprogramowanie użytkowe, a także świadcząca usługi IT. Do świata gier najmocniej weszła w 2002 roku, powołując do życia Deep Silver z siedzibą w Wielkiej Brytanii. Firma ta stała się szpicą wykonującą dla Niemców zadania na terenie elektronicznej rozrywki. Nie tylko stali się wydawcami takich marek jak Risen czy Metro, lecz również wykazywali aktywność na rynku akwizycji. Deep Silver przejęło studia Volition (Saints Row) czy Dambuster Studios (Homefront: The Revolution), będąc mocno obecnym na każdych targach gamescom. To przecież także Deep Silver nabył od Techlandu prawa do marki Dead Island, tyle że „dwójka”, mimo że hucznie zapowiadana już kilka lat temu, cały czas nie może się wykluć.

W korporacyjnym świecie przejęć i fuzji główni rozdający karty czuliby się źle, gdyby wszystko toczyło się dalej utartymi ścieżkami. Żeby skomplikować więc sytuację, na początku 2018 roku Koch Media wraz z przyległościami, czyli z Deep Silver na przykład, zostało kupione przez THQ Nordic za 121 milionów euro. Restrukturyzacji ani cięć kosztów nie wdrażano, lecz pozwolono dalej autonomicznie działać obu podmiotom.

W ten sposób docieramy do teraźniejszości, bo oto wczoraj serwis Gamesindustrybiz oznajmił, że Koch Media począwszy od 1 października uruchamia biuro w Warszawie. Jego szefem będzie Maciej Turski, działający przez lata w LEM-ie, a ostatnio w CDP. W praktyce będzie to oznaczało migrację praw do dystrybucji na terenie Polski oraz zwiększoną aktywność w kwestii nowych tytułów Deep Silver. Plus polskojęzycznego Twittera Kocha, występującego już w kilku różnych wersjach w krajach, w których firma funkcjonuje. My ze swojej strony mamy cichą nadzieję, że dział gastronomiczny Koch Media na gamescomie nadal pozostanie na najwyższym poziomie!