Za miesiąc, 14 października 2021 r., będziemy mieli okazję wybrać się w kolorową, nostalgiczną podróż w lata 90. Tego dnia debiutuje na PC Growing Up. Nieco później gra pojawi się na konsolach i platformach mobilnych.

W epoce, w której o smartfonach jeszcze nikt nie słyszał, a wolny czas spędzano przed ekranami automatów możemy spodziewać się opowieści o pierwszej miłości, sprawdzianach w szkole, rozwodach rodziców, odkrywaniu seksualności i zetknięciu z przemocą w szkole. To my mamy określić ścieżkę, która będziemy podążać, od kujona, przez gwiazdę drużyny sportowej, po pracowitego perfekcjonistę…  Jeśli wychowywaliśmy się w latach 90., to próba kierowania losami nastolatka lub nastolatki może okazać podróżą w przeszłość i sprawdzianem tego, jak potoczyłyby się wydarzenia, gdybyśmy dokonali innych wyborów.

Growing Up ma być pogodną opowieścią o życiowych trudach i radościach, łączyć mechanizmy gier fabularnych ze strategią wyborów i narracją visual novel. Nikt nie każe nam podążać za historią głównego bohatera, to my będziemy tworzyć fabułę poprzez dokonywanie wyborów, dobór umiejętności do opanowania, wiedzy do przyswojenia, pracy do podjęcia, ulubionych rozrywek, przyjaciół i osób, z którym będziemy budować relacje. Dodajmy do tego konieczność balansowania czasu poświęcanego na obowiązki szkolne, spełnianie oczekiwań rodziców, pracę i rozrywkę – wszystko to wpływa bowiem na zdrowie psychiczne naszego bohatera, a zaniedbania – na przykład na wyniki w szkole lub w pracy . Aby nie skupiać się wyłącznie na work/life balance, twórcy Growing Up raczą nas opcjami personalizacji wyglądu postaci, wielowątkową fabułą, mini grami i przeglądaniem drzewek umiejętności (ponad 200 do odblokowania), 42 ścieżkami zawodowymi oraz wieloma interesującymi (łącznie 19), pobocznymi bohaterami tej gry. Echa dokonanych wyborów będą towarzyszyć nam przez całe (wirtualne) życie, wpływając na przebieg rozgrywki i dostępne lokacje. Growing Up nie unika również ważnych społecznie tematów, od nękania w szkole, poprzez niepełnosprawność, problematykę społeczności LGBTQ+, rozwody, ubóstwo i odrzucenie.

Growing Up powstaje m.in. przy udziale Kacpra Kwiatkowskiego(projektant i scenarzysta This War of Mine), Christiana Divine’a (główny scenarzysta Life is Strange i Captain Spirit), Matthewa Rittera (scenarzysta Tales from the Borderlands i Twin Mirror), Emmy Vieceli (autorka komiksów m. in. Doctor Who i Back to the Future), a w tle usłyszymy kompozucje Jima Guthriegp (Planet Coaster i Reigns: Her Majesty). Tytuł tworzy studio Vile Monarch. Premiera na PC została zaplanowana na dzień 14 października. Data premiery na konsolach i platformach mobilnych zostanie ogłoszona w niedalekiej przyszłości.