Z okazji Światowego Dnia Czytania Tolkiena, mamy dla was dosyć niespodziewanego, ale bardzo dobrze nastrajającego newsa. Podczas Daedalic Days 2019, niemieckie studio Daedalic Entertainment wyjawiło, że pracuje nad nową grą w uniwersum Władcy Pierścieni. Niemcy zdecydowali się w oryginalny sposób ugryźć ten temat, dlatego główną grywalną postacią będzie Gollum, jedna z najbardziej niejednoznacznych  postaci całej trylogii.

Na razie informacji jest niewiele. Znamy gatunek – będzie to gra action-adventure z dużym naciskiem na fabułę. Wiemy też, że ma być nową historią opowiedzianą w świecie Śródziemia, nie zaś jedynie powtarzaniem już znanych opowieści. Jednocześnie twórcy zarzekają się, że będą wierni duchowi Tolkienowskiej twórczości, co sugeruje, że możemy dostać bardziej liryczną opowieść niż dosyć brutalny Cień Mordoru od Monolith Productions.

Lord of the Rings: Gollum wstępnie zapowiedziany jest na rok 2021 i powstaje w Unreal Engine 4. O wyłączności dla sklepu Epic, lub jej braku, na razie nic nie wiadomo – Daedalic zapowiedział, że gra wyjdzie na wszystkie ważne platformy. Jest to pierwsza tak wielka produkcja studia z Hamburga, które dotąd znane było raczej z przygodówek i strategii.