Studio Image Power ma dla was pływającą zagadkę – Cruise Ship Manager to kolejna ze strategii ekonomicznych obliczonych na umiejętne zagospodarowanie przestrzenie. Poczujcie się może nie jak kapitan wycieczkowca, ale prawdziwy menedżer lub menedżerka, których rolą będzie wypełnić przestrzeń luksusowego statku wycieczkowego.

Zarządzanie zasobami i załogą, próba sprostania wymogom pasażerów i zarabianie funduszy na dalszy rozwój – warszawskie studio Image Power da nam szansę pobawić się na przekrojowej mapie wycieczkowca i sprawdzić, jak funkcjonują mechanizmy gigantycznego okrętu nawodnego w wirtualnej symulacji. Kantyny, restauracje, odpicowane na wysoki połysk kajuty dla gości, stosowne do zasobów statku ceny biletów i inne udogodnienia – ot zadanie dla prawdziwego menedżera lub menedżerki. Do osiągniecia sukcesu przyczyni się umiejętne dostrzeganie zależności rządzących rozgrywką – od poziomu rekrutacji załogi, po morale podwładnych i ekonomie wycieczkowca. Również wybór tras będzie miał wpływ na zyski. Zupełnie inne wymagania będą mieć bardziej majętni goście od tych, którzy wydali na bilety większość swoich oszczędności. Warto też mieć na względzie długość podróży i stosownie uzbroić ładownie i baki. Studio Image Power równolegle pracuje nad Yacht Mechanic Simulator – stąd zapewne próba wypłynięcia na wody oceanów znacznie większa jednostką. Dodajmy, że oprócz zarządzania los zrzuci na nas mniejsze i większe katastrofy – od pożarów, po awarie i sztormy:

 „Tematyka marynistyczna jest nam szczególnie bliska, dlatego równolegle do prac nad naszym flagowym tytułem Yacht Mechanic Simulator zdecydowaliśmy się na przygotowanie unikatowej gry o zarządzaniu luksusowym statkiem pasażerskim. Będzie ona łączyć zarówno cechy managament games, jak i tych bardziej strategicznych, nie zabraknie również sytuacji humorystycznych oraz kontrowersyjnych, które postawimy przed graczami. O emocjonującą rozgrywkę zadbamy poprzez podnoszące adrenalinę zdarzenia losowe, takie jak podróż przez Trójkąt Bermudzki, sztormy na oceanie czy pożary lub awarie w maszynowni. Chcemy, żeby gracze poczuli, że mają rzeczywisty wpływ na sytuację na statku i nauczyli się szybko reagować na pojawiające się problemy i wyzwania.” Marcin Zaleński, Creative Director Image Power S.A.

Za produkcję odpowiedzialny jest nowy, kilkuosobowy zespół. Produkcja gry potrwa ok. 13 miesięcy, demo powinno być gotowe ok. pół roku po rozpoczęciu prac. Budżet Cruise Ship Managera wynosi ok. pół miliona złotych. Niewiele, jak na (wirtualnego) wycieczkowca.