Producent PlayStation stawia swoją konsolę nad dobrem graczy?

Na początku tygodnia gracze w Destiny 2 na Xbox One i PC mogli przypadkowo otrzymać od Xura karabin Wavesplitter, dostępny wyłącznie na PlayStation 4. Kiedy błąd został zauważony, Bungie zablokowało możliwość korzystania z broni do września 2019, jednak sprawa wzbudziła zainteresowanie Jasona Schreiera z Kotaku, który w ostatnich tygodniach dał nam dwie duże historie związane z BioWare.

W 57 minucie jego podcastu, Splitscreen, Schreier zasugerował, że przed premierą ubiegłorocznego dużego rozszerzenia, Forsaken, Bungie chciało umożliwić graczom migrację postaci między PS4 a PC, jednak Sony nie wyraziło na to zgody. Firma chce, by marka Destiny, choć dostępna obecnie na wielu platformach, była kojarzona przede wszystkim z PlayStation, niezależnie od tego, czy jest to dobre dla graczy.

Choć całość opiera się na nieokreślonych źródłach Schreiera, dziennikarz rzadko się myli podając tego typu wiadomości. Wiarygodności całej sprawie dodaje nastawienie Sony do kwestii cross-play, które spowodowało masę problemów, gdy Fortnite ukazało się na Nintendo Switch, a gracze chcący zalogować się na swoje istniejące na innych platformach konta dowiedzieli się, że muszą zacząć wszystko od nowa. Choć gry takie, jak Fortnite czy Rocket League mają w tej chwili cross-play, są raczej wyjątkami, niż normą – Sony bardzo lubi trzymać graczy na swoim własnym poletku.