Wspomniana przez twórcę silnika id Tech 7, Billy’ego Khana w wywiadzie dla IGN możliwość osiągnięcia nawet 1000 ramek wyświetlanych w ciągu sekundy w Doom Eternal nie jest już tylko teorią.

Piekło zamarzło, a rezultat overclockingu wspieranego mocą ciekłego azotu jest nawet bardziej obiecujący niż zakładano – 1006 fpsów w grze (na poziomie Hell on Earth), 1014 podczas na mapie z przewodnikiem do gry. Szczegóły znajdziemy w dedykowanym wpisie, poświęconym biciu rekordu.

Taki rezultat osiągnęli Marcin „Ryba” Rywak oraz Piotr „Lipton” Szymański podczas QuakeCon at Home.

Specyfikacja sprzętowa użytego sprzętu jest następująca:

  • Procesor: Intel Core i7 9700K @ 6,6 GHz
  • Płyta główna: ASUS Maximus XI APEX
  • Karta graficzna: ASUS RTX2080Ti Strix @ 2,4 GHz
  • RAM: HyperX Predator 4000 MHz CL19 2×8 GB
  • Dysk: Samsung 512 GB M.2 NVMe Evo Plus
  • Zasilacz: Be Quiet 1200 W Straight Power

W oparach ciekłego azotu możemy obserwować, jak krok po kroku liczba wyświetlanych ramek rośnie z 400, 500… aż do rekordowego 1000. To może zamiast czekać na kolejną generację konsol, poczekamy na monitor z odpowiednim odświeżaniem i PC z chłodzeniem ciekłym azotem? Marcinowi i Piotrowi gratulujemy sukcesu i czekamy na więcej FPS-ów! A x-komowi świetnego zabiegu marketingowego.