Jak donosi Financial Times, Jabłko ma do wydania 500 milionów USD, by przkeonać twórców, że warto zacząć na jego nadchodzącej platformie.

O nadchodzącym latem Apple Arcade wiemy stosunkowo niewiele – poza ogłoszeniem, że w usłudze ukaże się Beyond the Steel Sky, faktem, że całość będzie dostępna w formie subskrypcji oraz informacjami o firmach, z jakimi negocjuje Apple większość pozostaje niewiadomą.

Financial Times (dzięki, MacRumors!) rzuca trochę światła na planowaną usługę, informując, że Apple planuje przeznaczyć 500 milionów dolarów na pozyskanie gier na swoją platformę, oferując przynajmniej części swoich partnerów umowy na czasowa ekskluzywność. Wśród studiów, z którymi rozmawia firma znajdują się między innymi Disney, Sega, Lego, Konami, Snowman, Annapurna Interactive, WayForward, i Klei Entertainment. Wśród nich na szczególną uwagę zasługuje Annapurna, wydawca, który w ostatnim czasie wydał wyłącznie na Epic Games Store Ashen i planuje umieścić na platformie Epic kolejne tytuły, między innymi Journey.

Raport Financial Times sugeruje, że gry mają być ekskluzywne dla Apple Arcade na urządzeniach mobilnych, co w praktyce oznacza, że nie ukażą się, lub ukażą się z opóźnieniem na Androidzie, jednak Apple zdaje się dążyć do rozszerzenia tej wyłączności na inne platformy.